Moeve har løbende og parallelt med hinanden større projekter i luften.
Yderligere løser Moeve ekspertopgaver på bestilling, såsom foredrag, analyser, konferencer m.m.

Videos of in-company learning outcomes

7 organisations from 4 countries are video-recording learning outcomes of in-company training during students´ vocational education.
Next step, DK: Lejre and Stevns Kommune, week 09! Videos will be produced for the educational program ´Care Helper´.
Website just launched!

Programmering – en nøglekompetence i det 21. århundrede

I projektet crossingIT arbejder man i 6 syddanske kommuner på at skabe et flow fra folkeskolen til de videregående uddannelser, med programmering som fælles linje. Folkeskoler, erhvervsgymnasier og erhvervslivet går hånd i hånd, både med de nye teknologier og med hinanden.

Digitaliseringsstrategi på erhvervsskole

Digitaliseringsstrategi SOSU Sjælland, 2016-2020 – ledsaget af evaluerings-design og implementeringsplan.
Folder til kommunikation af strategien netop udgivet!
Koncept, proces, formulering og formidling: moeve

Læring på arbejdspladsen i norden

Slutrapport i form af et tematisk sammendrag, med bidrag fra 7 nordiske lande og områder. Data og cases er indsamlet i løbet af LPA-projektet, 2013-15, Nordisk Ministerråd.
Danmark bidrog yderligere med en praksisundersøgelse om formulering og brug af praktikmål.

Når projekter bliver politiske

Artikel “Hvis jeg skal kunne gøre en forskel”, i tidsskriftet Dansk Projektledelse, Aug. 2016: Med erfaringer og metoder fra Moeves ekspertise i programledelse.

Standards in Danish VET – country study

Country study Denmark on elaboration of standards in the Danish VET system, with interview-based cases from the educational programs for car mechanics and waiter/waitress.
With special focus on the ´guiding regulations´/ national curricula (uddannelsesordninger).

Nordisk inspiration – workshop

NORDYRK-konference, 8.-10. juni 2016, Roskilde: Workshop 9. juni “Learning outcomes in vocational practice”, med 6 operationelle anbefalinger ang. formuleringer og brug af praktikmål. Baseret på konklusioner fra det danske projekt under den nordiske indsats om ´Arbejdspladslæring´ (2013-2015).
Læs mere: nordyrk.net

New academic paper on MOOC pedagogy

“The dialogical authentic netlearning activity (DIANA) model for collaborative knowledge construction in MOOC”:
Discussing pedagogy in massive open online courses. Based on a development work with a case study, undertaken in the EU-project MAPPING.

aktuelt

Moeve bidrager p.t. til flere analyser, i Danmark såvel som i udlandet. Desuden er Moeve involveret i design af flere nye større projekter, også internationalt.
Uanset, så er der altid plads til fornøjeligt samvær, formidling af eksperter eller hjælp til værktøjer, en snak om verden og mulige tiltag!

Nu i luften!

Moeves præsenterer stolt sin nye hjemmeside. Hjertelig tak til alle involverede!
På enkelte steder forekommer endnu mangler. Forsøges opdateret snarest. Fornøden information må gerne indhentes personligt.

Entwicklung nationaler Ausbildungsstandards

Akteure, Verfahren und Gestaltung im europäischen Vergleich. Forschungs- projekt des Bundesinstitut für Berufsbildung, 2015-2017.
Beiträge von Moeve:
a) Projektbeirat: Forschungs- methodisches Vorgehen und Expertise
b) Country study Denmark, exemplified by the educational programs for waiters, respectively car mechanics

Portfolio i KUU – præsentation

Portfolio på produktionsskoler til den nye kombinerede ungdomsuddannelse (KUU) – præsentation til overvejelse af beslutninger, juni 2015.