Nye grundfagsvejledninger

Erhvervsuddannelsesreformen i 2013 førte også til  en nytænkning af  grundfagene, med nye fagbilag og nye vejledninger til fagbilagene. Vejledningerne benyttes, når den lokale undervisning skal planlægges og beskrives.

De enkelte grundfags fagbilag fastsætter de bekendtgørelsesmæssige mål, rammer og retningslinjer for lærernes og skolens planlægning af undervisningen. Grundfagene skal i videst muligt omfang tilrettelægges i sammenhæng med både erhvervsfag og uddannelsesspecifikke fag og skal derfor indgå i den helhedsorienterede og tværfaglige undervisningspraksis.

Gennemført i perioden efterår 2014 – maj 2015

Moeve har faciliteret processen med 15 lærerteams på tværs af skoletyper og geografi.

De nye vejledninger indeholdt også links med eksempler til undervisningsforløb. Eksemplerne blev digitaliseret og tilgængelige via  emu.dk.

Viden, færdigheder, kompetencer – model, 2015