Nyhederne er typisk plukket fra:

ARducation slutevent

ARducation slutevent

14. marts 22: 7.000 elever og 70 undervisere har arbejdet med AR-apps, med AR-innovationsprojekter og med AR-programmering i Syddanmark.
Inspiration er kommet fra erhvervslivet, imens SDU har bidraget med teknologisk og didaktisk ekspertise, nu også tilgængelig i app´en ROBOdidaktik. Moeve har leveret projektledelse.

Moeve in short

Moeve in short

Jan. 2022: Vi er stolte af at kunne præsentere Moeves nye profilbrochure, som er skabt i et samarbejde med Moulen Art Design, 2021. Brochuren gengiver Moeves virke og ydelser i kortform.
Enjoy Moeve´s new profile brochure that is co-created with Moulen Art Design, Holland, 2021!

Danish Entrepreneurship Festival 2021

Danish Entrepreneurship Festival 2021

23. nov. 2021: Moeve fungerer også i år som dommer ved Danish Entrepreneurship Festival, denne gang med vurdering på idékonkurrencen for unge fra ungdomsuddannelserne.
De unges pitches bedømmes online, men ikke mindre involverende i det virtuelle konkurrenceunivers.

´Unge med kant´ udvider!

´Unge med kant´ udvider!

´Unge med kant Hovedstaden´ har fået tilbudt og modtaget en tillægsbevilling. Dermed kan vi udvide fra 10 til 13 lokale projekter, der i alt arbejder individuelt med nu 560 af de mest udsatte unge på deres vej henimod erhvervsparathed.
Moeve udfører projektledelse på indsatsen.

Augmented Reality in Business Education

Augmented Reality in Business Education

10th Nov. 2021, Creative Learning Environments, Professional Conference, Slovenia: Vocational teacher, Janne Fløjstrup, Business College Vestfyn, and project manager Regina Lamscheck-Nielsen, Moeve, will present findings about the application of Augmented Reality for the support of learning processes in VET.

RoboMotion 2021

RoboMotion 2021

5.-6. nov., Svendborg: Elever fra ungdomsuddannelser i en række byer blandes med udskolingselever, når de dyster med deres robotter i speedkørsel, på en forhindringsbane og med pitches. Styregruppen bag arrangementet består af robotkyndige undervisere og er bredt sammensat fra Svendborg Erhvervsskole og -gymnasier og en række grundskoler.

BBFK 2021: Vocational Maturity

BBFK 2021: Vocational Maturity

9th July 2021: Moeve will contribute at BBFK 2021 to the paper session ´Kompetenzentwicklung, Motivation und Werte bei Auszubildenden´. Regina Lamscheck-Nielsen will present methods and findings from the cross-professional work with NEETs, supporting them on their pathways towards Vocational Maturity.

ROBOdidactics at BBFK 2021 (Austria)

ROBOdidactics at BBFK 2021 (Austria)

8th July 2021: Moeve will contribute at BBFK 2021 to the paper session ´Digitale Kompetenzen und digitales Lernen´. Regina Lamscheck-Nielsen will present findings from applying robot technologies to teaching and learning processes. The work has resultet in the tech-didactic model “ROBOdidactics”.

ARducation event at IWDK 2021

ARducation event at IWDK 2021

7th May: Moeve facilitates the online event “ARDUCATION – BUSINESS EDUCATION WITH AUGMENTED REALITY” at Internetweek Denmark 2021.
The experts will present innovative AR-technology as well as new AR-teaching practice in vocational education.

Leg & læring med RoboDidaktik

Leg & læring med RoboDidaktik

5. maj 2021: Projektet ROBOlæring bidrager til Teknologipagtens temaserie ’Inspirerende STEM-undervisning for alle’. Sammen med underviser Mads Lundager fra Rantzausmindeskolen, vil projektleder Regina Lamscheck-Nielsen illustrere hvordan robotter indgår i “Legende og lærerig STEM-undervisning”.

Lecture about vocational maturity

Lecture about vocational maturity

March 2021: Vocational consultant Regina Lamscheck-Nielsen, Moeve, contributes to TAMK’s international week 2021 – a multidisciplinary international week.
Regina will give a lecture with expertise and exchange on vocational maturity.

Brochure: Youth in transition

Brochure: Youth in transition

Jan. 2021: A new brochure presents the outputs from the European project “Youth in transition”.
The outputs form a coherent concept, containing findings from empirical data and desk research, as well as models, methods and tools emerging out of practice-based work with NEETs and professionals in Denmark, Iceland and Slovenia.