Nyhederne er typisk plukket fra:

ARducation: evalueret og afrapporteret

ARducation: evalueret og afrapporteret

12. sept. 22: Projektet ARducation har storproduceret og er nu velafsluttet, dokumenteret og afrapporteret. Resultaterne er publiceret og distribueret bredt, inklusive de innovative undervisningsforløb, slutrapporten og evalueringerne.

´Unge med kant´ i slutspurt

´Unge med kant´ i slutspurt

29. juli: Slutspurten for ´Unge med kant Hovedstaden´ er påbegyndt. Den sidste tid op til dec. 2022 omhandler fortsat de individuelle forløb for udsatte unge og faglige erkendelser, dataindsamling og publikationer. Vi ser særligt frem til VIVEs analyserapport d. 1. okt.!

Konference 17. maj, København

Konference 17. maj, København

26. april 22: Slutkonferencen er ramme om resultater og metoder, der er udsprunget af storskala indsatsen Unge med kant (2018 – 2022). Indsatsen omhandler de mest udsatte unge på deres vej til selvforsørgelse og et liv de drømmer om.

ARducation slutevent

ARducation slutevent

14. marts 22: 7.000 elever og 70 undervisere har arbejdet med AR-apps, med AR-innovationsprojekter og med AR-programmering i Syddanmark.
Inspiration er kommet fra erhvervslivet, imens SDU har bidraget med teknologisk og didaktisk ekspertise, nu også tilgængelig i app´en ROBOdidaktik. Moeve har leveret projektledelse.

Moeve in short

Moeve in short

Jan. 2022: Vi er stolte af at kunne præsentere Moeves nye profilbrochure, som er skabt i et samarbejde med Moulen Art Design, 2021. Brochuren gengiver Moeves virke og ydelser i kortform.
Enjoy Moeve´s new profile brochure that is co-created with Moulen Art Design, Holland, 2021!

Danish Entrepreneurship Festival 2021

Danish Entrepreneurship Festival 2021

23. nov. 2021: Moeve fungerer også i år som dommer ved Danish Entrepreneurship Festival, denne gang med vurdering på idékonkurrencen for unge fra ungdomsuddannelserne.
De unges pitches bedømmes online, men ikke mindre involverende i det virtuelle konkurrenceunivers.

´Unge med kant´ udvider!

´Unge med kant´ udvider!

´Unge med kant Hovedstaden´ har fået tilbudt og modtaget en tillægsbevilling. Dermed kan vi udvide fra 10 til 13 lokale projekter, der i alt arbejder individuelt med nu 560 af de mest udsatte unge på deres vej henimod erhvervsparathed.
Moeve udfører projektledelse på indsatsen.

Augmented Reality in Business Education

Augmented Reality in Business Education

10th Nov. 2021, Creative Learning Environments, Professional Conference, Slovenia: Vocational teacher, Janne Fløjstrup, Business College Vestfyn, and project manager Regina Lamscheck-Nielsen, Moeve, will present findings about the application of Augmented Reality for the support of learning processes in VET.

RoboMotion 2021

RoboMotion 2021

5.-6. nov., Svendborg: Elever fra ungdomsuddannelser i en række byer blandes med udskolingselever, når de dyster med deres robotter i speedkørsel, på en forhindringsbane og med pitches. Styregruppen bag arrangementet består af robotkyndige undervisere og er bredt sammensat fra Svendborg Erhvervsskole og -gymnasier og en række grundskoler.

BBFK 2021: Vocational Maturity

BBFK 2021: Vocational Maturity

9th July 2021: Moeve will contribute at BBFK 2021 to the paper session ´Kompetenzentwicklung, Motivation und Werte bei Auszubildenden´. Regina Lamscheck-Nielsen will present methods and findings from the cross-professional work with NEETs, supporting them on their pathways towards Vocational Maturity.

ROBOdidactics at BBFK 2021 (Austria)

ROBOdidactics at BBFK 2021 (Austria)

8th July 2021: Moeve will contribute at BBFK 2021 to the paper session ´Digitale Kompetenzen und digitales Lernen´. Regina Lamscheck-Nielsen will present findings from applying robot technologies to teaching and learning processes. The work has resultet in the tech-didactic model “ROBOdidactics”.

ARducation event at IWDK 2021

ARducation event at IWDK 2021

7th May: Moeve facilitates the online event “ARDUCATION – BUSINESS EDUCATION WITH AUGMENTED REALITY” at Internetweek Denmark 2021.
The experts will present innovative AR-technology as well as new AR-teaching practice in vocational education.