Nyhederne er typisk plukket fra:

Vocational Maturity: now also in English

Jan. 2021: The tool for self-evaluation of vocartional maturity has been testet and implemented in Denmark, Iceland and Slovenia. The process and the products have been quality assured by researchers from The University of Hamburg.
A generic version in English has recently been published.

Analysis: NEETs and professionals

Dec. 2020: The analysis, “The needs of the NEETs and the needs of the professionals”, was elaborated as one of the intellectual outputs of the European Erasmus KA2 project “Youth in transition” (YIT), October 2018 – March 2021. By identifying models, methods and new practice, YIT has contributed to scaffolding the most vulnerable sub-group of the NEETs on their pathways.

ROBOdidaktik som app nu også i Playstore!

Dec. 2020: Den teknologi-didaktiske model er nu også udgivet som app, illustreret med Augmented Reality elementer, konkretiseret med videoberetninger og undervisningsforløb, forsynet med en vejledning og referencer m.m.
Videreudviklingen fortsætter i 2021 – det glæder vi os til!

Youth in transition towards vocational maturity

Dec. 2020: International guests are invited to join the English track at the web-conference “Youth in transition”, 20th Jan. 2021.
Findings from an analysis about NEETs and professionals are outlined in a presentation, and the guests can relate to vocational maturity in an interactive workshop.

Presenting ROBOdidatic

11th Nov. 2020: Regina Lamscheck-Nielsen, Moeve, presents her paper “ROBOdidactic – the journey and perspectives of a tech-didactic model” at the international conference “Creative Learning Environment”, Slovenia.
Teachers from the Vocational High School Svendborg contribute with innovative cases from their teaching practice.

Danish Entrepreneurship Festival 2020

Nov. 2020: Også i år bidrager Moeve ved Danish Entrepreneurship Festival, denne gang med vurdering af ungeidéer for Projekt Edison. Projekt Edison er en landsdækkende opfinderkonkurrence for elever i 6.-7. klasse.
De unges pitches bedømmes i år på fysisk afstand, men ikke mindre involverende i det virtuelle konkurrenceunivers.

Unge med kant – brochure

31. okt. 2020: Brochuren “Unge med kant” gengiver erfaringer, modeller, metoder og værktøjer til individuelle forløb for udsatte unge.
Materialerne retter sig mod fagprofessionelle og ledere i rammerne af de Kommunale Ungeindsatser (KUI) og i kædeansvaret sammen med KUI for de unge.

Unge med kant Syd: slutkonference

30. okt. 2020: Projektet Unge med kant Syddanmark blev afsluttet med et stærkt program, formidlet på en web-konference d. 29. okt.
De fagprofessionelle fra Vejle og Tønder har hjulpet 90 unge videre på deres vej henimod uddannelse/job ,og samtidig bidraget til et sammenhængende koncept for arbejdet med de mest udsatte unge.
Moeve har stået for projektledelse og faglig opsamling.

Unge med kant: toolbox åbner

24. juli 2020: Nye modeller, metoder og værktøjer til arbejdet med udsatte unge: Fagprofessionelle, ledere og unge i de 3 projekter Unge med kant i Hovedstaden hhv. i Syddanmark samt Youth in transition, har bidraget med deres erfaringer og ekspertise.
Moeve har stået for tværorganisatorisk opsamling og forarbejdning, imens forskere har kvalificeret og kvalitetssikret processerne og produkterne.

Forschungsprojekt: Nationale Ausbildungsstandards

06/2020: Abschlussbericht “Entwicklung nationaler Ausbildungsstandards – Akteure, Verfahren und Gestaltung im europäischen Vergleich” (2015-2019), Bundesinstitut für die Berufsbildung in Deutschland, im Forschungsausschuss und Wissenschaftlichen Beirat des Forschungsprojektes vorgestellt und mit sehr guter Resonanz angenommen.
Mit Beiträgen von Moeve.

Individualization in VET – Denmark

30. juni 2020: Moeve has contributed with a country study Denmark on individualization in vocational educational and training, 2000 – 2020.
The study is part of the national Slovenian project “Modernization of Vocational Education and Training”, considering international experiences from countries that have gone through the process of implementing individualization.

AR-app af ROBOdidaktik

18. maj 2020: Modellen ROBOdidaktik nu også som en prototype af en AR-app! App´en illustrerer modellens elementer med augmented reality og vil blive brugt i lærerworkshops.
ROBOdidaktik understøtter planlægning, evaluering og kommunikation af undervisning med digital produktion.
Moeve fungerer som ekstern projektleder i ARducation, som er ramme om udviklingen.